top of page

PSIHOTERAPIJSKA EDUKACIJA
IZ LOGOTERAPIJE I EGZISTENCIJALNE ANALIZE

VIKTOR FRANKL CENTAR iz Zagreba (edukacijski centar) provodi četveroipolgodišnje specijalizirano psihoterapijsko školovanje iz logoterapije i egzistencijalne analize (LT/EA) potrebno za priznavanje prava na obavljanje djelatnosti psihoterapije. Program edukacije odobren je od Hrvatske komore psihoterapeuta (HKPT), a VIKTOR FRANKL CENTAR upisan je u Evidenciju edukacijskih centara, poduzeća i škola koje provode edukacije na području Republike Hrvatske, te registriran kao akreditirani član pri nadležnoj međunarodnoj organizaciji – Međunarodnom udruženju za logoterapiju i egzistencijalnu analizu pri Viktor Frankl Institutu u Beču (Internationale Vereinigung für Logotherapie und Existenzanalyse am Viktor Frankl Institut Wien).​

Akreditacija VFI Vienna

Psihoterapijska edukacije iz LT/EA temelji se na izvornoj logoterapiji Viktora E. Frankla i uključuje metodološke i sadržajne aspekte koje je razvila dr. Elisabeth Lukas, dugogodišnja učenica i suradnica Viktora Frankla, te ispunjava minimalne standarde psihoterapijske edukacije za psihoterapeute i savjetodavne terapeute prema članku 6. i 7. Pravilnika o psihoterapijskim standardima i normativima. Cilj edukacije je pružiti polaznicima duboko razumijevanje logoterapije i egzistencijalne analize, s namjerom da uspješno primijene metode i pristupe ovog pravca u svojoj budućoj psihoterapijskoj praksi. Edukacija osposobljava polaznike za stjecanje ključnih kompetencija potrebnih za uspješno usvajanje i primjenu teorijskih i praktičnih aspekata psihoterapije, uključujući razumijevanje ključnih teorijskih pristupa i poznavanje psihopatologije, sposobnost precizne procjene i dijagnostike, kao i primjenu terapijskih intervencija, upoznavanje s etičkim smjernicama u psihoterapiji, razvijanje kritičkog razmišljanja i refleksije. Također, program usmjerava na ključne vještine poput slušanja, empatije, komunikacije, izgradnje terapijskog odnosa, postavljanje ciljeva terapije, praćenje napretka klijenta i prilagodbe terapijskih strategija prema individualnim potrebama - sposobnosti od suštinskog značaja za osiguranje visokih standarda kvalitete u psihoterapijskoj praksi, pomažući polaznicima edukacije da postanu stručni i etički osviješteni psihoterapeuti ili savjetodavni terapeuti.

 

TRAJANJE I VREMENSKI OKVIRI PSIHOTERAPIJSKE EDUKACIJE IZ LT/EA

​​Edukacija za psihoterapeute/savjetodavne terapeute provodi se sukladno programu organizacije s trajanjem programa od 1.785 sati koji uključuje: ​

Osobno terapijsko iskustvo

250 sati

Teorijski dio izobrazbe

985 sati

Praktično usavršavanje

400 sati

Supervizija

150 sati

Osobno terapijsko iskustvo u trajanju od 250 sati koje uključuje: iskustvo u trajanju od 250 sati u koje ulaze individualna osobna psihoterapija (60 sati), osobni rad u grupi i sati grupnih procesa te druge metode rada na sebi koje imaju elemente samo-refleksije, psihoterapije, osobnog iskustva i osobnog rada u grupi (190 sati). Teorijski dio izobrazbe primjeren psihoterapijskom pravcu LT/EA  u trajanju od 985 sati. Praktično usavršavanje koje uključuje praksu primjerenu psihoterapijskom pravcu LT/EA kroz najmanje dvije godine unutar pomagačkih udruga, psihosocijalnih i/ili zdravstvenih institucija ili ekvivalentno praktično iskustvo u procesu edukacije u trajanju od 400 sati. Supervizija u trajanju od 150 sati.

 

Psihoterapijska edukacija iz LT/EA traje devet semestra, odnosno četiri i pol godineEdukacija se provodi u dva ciklusa:

  • CIKLUS I. traje dvije i pol godine, odnosno pet semestara i obuhvaća teorijsku izobrazbu s odgovarajućim praktičnim vježbama, prikazima slučaja, logoterapijskim intenzivima kroz edukacijsko-terapijske grupe te individualnim radom s voditeljem grupe, uz  osobno psihoterapijsko iskustvo. Svaki semestar uključuje pet radionica koje se održavaju jednom mjesečno, od toga četiri susreta petkom i subotom, dok se peti susret, logoterapijski intenziv, održava od petka do nedjelje.

  • CIKLUS II. traje dvije godine, odnosno četiri semestra te je posvećen praktičnom usavršavanju, superviziji i intenzivnom osobnom psihoterapijskom iskustvu kroz vođenu autobiografiju. Supervizija se održava kroz petnaest susreta. Vođena autobiografija provodi se kroz deset susreta (jednom mjesečno). Vremenski raspored dogovara se unutar grupe s terapeutom/supervizorom. Dodatno su predviđena dva intenzivna logoterapijska vikenda (petak do nedjelje) posvećena intenzivnom radu i usavršavanju. ​

PROGRAM EDUKACIJE

1. semestar:
Povijest, razvoj i temeljne postavke LT/EA

2. semestar:
Teorija, razvoj i funkcioniranje ličnosti u mikro sustavu – doprinos

logoterapije u očuvanju mentalnog zdravlja

3. semestar:
Primijenjena logoterapija i egzistencijalna analiza I

4. semestar:
Primijenjena logoterapija i egzistencijalna analiza II

5. semestar:
Logoterapija i (životne) krize

6. do 9. Semester:
Supervizija i vođena autobiografija

Learning

ISHODI UČENJA

 

Psihoterapijska edukacija pruža edukantima temeljito teorijsko razumijevanje iz logoterapije i egzistencijalne analize te omogućuje razvoj ključnih praktičnih vještina za uspješnu primjenu psihoterapije u stvarnim situacijama. Program je dizajniran da opremi edukante kompleksnim znanjem i vještinama potrebnim za rad s klijentima u situacijama koje se tiču dubokih emocionalnih i egzistencijalnih izazova. Struktura edukacije omogućuje postepeno prodiranje u složene aspekte LT/EA, počevši od temeljnih teorija i načela, pa sve do naprednih pristupa i specifičnih situacija s kojima se psihoterapeuti mogu susresti u praksi.

Teorijska izobrazba traje dvije i pol godine, odnosno pet semestara (Ciklus I) i strukturirana je u pet ključnih područja kako bi edukanti stekli duboko razumijevanje LT/EA.  U prvom semestru, edukanti će se upoznati s osnovnim teorijskim konceptima LT/EA i istražiti kako se ti koncepti odnose na njihovo osobno iskustvo i percepciju svijeta. Ovaj semestar pruža čvrste temelje za daljnje usavršavanje i primjenu logoterapijskih teorija u psihoterapijskom kontekstu. Drugi semestar fokusira se na načela psihohigijene, uključujući tehnike za očuvanje mentalnog zdravlja, upravljanje stresom i emocionalno blagostanje. Treći i četvrti semestar usmjereni su na specifične modalitete LT/EA, s naglaskom na razvoj praktičnih vještina za rad s različitim psihičkim poremećajima (poput tjeskobe, depresije, trauma ili problema u međuljudskim odnosima). Ova dva semestra omogućuju edukantima da primjene teorijsko znanje u praktičnim situacijama. U petom semestru, naglasak je na istraživanju graničnih područja ljudskog iskustva, kao što su patnja, krivnja i smrt. Edukanti će proučavati različite dimenzije tih tema i razumjeti primjenu logoterapijskih tehnika u radu s osobama koje se suočavaju s tim izazovima. Osim toga, istražit će specifične psihoterapijske pristupe povezane s tim temama, uključujući etička pitanja, duhovne aspekte i metode suočavanja s patnjom, krivnjom i smrću. 

 

Svaki semestar uključuje praktične segmente izobrazbe koji se fokusiraju na rad na sebi, uključujući refleksiju, vježbe i osobna psihoterapijska iskustva. Glavni cilj ovih aktivnosti je poticanje osobnog rasta, samospoznaje i razumijevanja, te razvoj emocionalne inteligencije i terapeutske kompetencije kod edukanta. Kroz ove aktivnosti, edukantima se pruža prilika za dublje razumijevanje vlastitih unutarnjih procesa i jačanja kapaciteta za empatiju i razumijevanje drugih, što je ključno za uspješan rad u psihoterapiji. Ova praksa omogućuje edukantima da postanu svjesni terapeuti, spremni za suosjećajan i učinkovit rad s različitim izazovima koje klijenti mogu donijeti u psihoterapijske sesije.

NAČINI PROCJENE
Edukanti psihoterapije se procjenjuju na dva načina:

  1. Kontinuirane povratne informacije (feedback) – edukanti redovito primaju povratne informacije o svom znanju, logoterapijskim vježbama i praktičnom dijelu edukacije. Ovaj proces omogućava uvid u njihovo teorijsko i praktično znanje te pomaže u usavršavanju.

  2. Procjena seminarskih radova i ispita – edukanti dobivaju pisane povratne informacije o svom znanju kroz seminarske radove i ispite. Edukanti trebaju pokazati svoju sposobnost primjene složenih koncepta i načela stečenih tijekom teorijske izobrazbe. 

Seminarski rad i uspješno položen (pisani i usmeni) ispit predstavljaju uvjet za upis u sljedeći semestar Ciklusa I.

SUPERVIZIJA
Supervizija predstavlja ključnu komponentu u obrazovanju budućih psihoterapeuta i savjetodavnih terapeuta. Njezina svrha je osigurati razvoj potrebnih vještina, izgradnju profesionalnog identiteta, poboljšanje kvalitete terapijskog rada, dublje razumijevanje klijenta i terapijskih procesa te osiguranje poštivanja etičkih standarda. Uloga supervizora u psihoterapijskoj edukaciji uključuje pružanje podrške i mentorstva edukantu. Supervizor potiče kontinuirano učenje, profesionalni razvoj, izgradnju samopouzdanja te osigurava visoku kvalitetu terapijske prakse putem analize slučajeva, usmjeravanja terapijskih tehnika i davanja smjernica za rješavanje različitih izazova, uključujući otpor klijenata, probleme u terapiji i druge izazove. Supervizor također promiče poštivanje etičkih smjernica i standarda struke te potiče edukanta na refleksiju o vlastitom radu i razmatranje različitih terapijskih pristupa. Kroz ove aktivnosti, supervizor ima ključnu ulogu u očuvanju sigurnosti i dobrobiti i edukanta i klijenata, što je od suštinskog značaja za uspješnu psihoterapijsku praksu. 
Supervizija uključuje redovite susrete između supervizora i edukanta, tijekom kojih se raspravljaju konkretni slučajevi, teorijski koncepti i druge relevantne teme. Ovi susreti uključuje interaktivne razgovore o primjeni psihoterapijskih načela na stvarne klijente, s posebnim fokusom na prepoznavanje transfera i kontratransfera u terapijskom procesu. Glavni cilj supervizije je omogućiti edukantu da poveže svoje teorijske spoznaje i terapijska načela sa stvarnim situacijama, što omogućava provjeru i prilagodbu teorijskog okvira kroz stvarnu praksu. Tijekom supervizijskih susreta, edukanti zajedno sa svojim supervizorom analiziraju specifična pitanja koja proizlaze iz njihove prakse s klijentima. Ovaj proces ima za cilj poticanje profesionalnog sazrijevanja, ispitivanje i usavršavanje postojećih metoda, usvajanje novih pristupa te preuzimanje odgovornosti u okviru terapijske profesije. Supervizija predstavlja temelj za osiguranje visokog standards rada i kontinuirano učenje, pružajući podršku za održavanje profesionalnosti u psihoterapijskom pristupu.  Osim što omogućuje refleksiju nad  profesionalnom praksom, supervizija značajno doprinosi razvoju osobnih, socijalnih i profesionalnih kompetencija, igrajući ključnu ulogu u oblikovanju profesionalnog identiteta psihoterapeuta ili  savjetodavnog terapeuta.
Supervizija uključuje pismeno dokumentiranje vlastitih prikaza slučajeva i redovite razgovore sa supervizorom, tijekom kojih se integrira stečeno znanje iz LT/EA. Edukanti su dužni detaljno obraditi svaki slučaj u pisanom obliku, prikazujući psihoterapijski proces na način koji jasno odražava njihovo razumijevanje metoda i postupaka. Supervizor procjenjuje kvalitetu svakog prikaza i pruža konstruktivne povratne informacije kako bi podržao daljnji profesionalni razvoj i poboljšanje prakse. Dokumentiranje slučajeva i evaluacija omogućuje učinkovitu suradnju između edukanta i supervizora, što doprinosi unapređenju psihoterapijskih kompetencija i održavanju visokih standarda  terapijskog rada. Kroz ovu interakciju, edukanti dobivaju priliku za dublje razumijevanje svojih pristupa i metoda, dok supervizor pruža stručnu podršku u usavršavanju njihovih kompetencija.

ŠTO SE OČEKUJE OD POLAZNIKA PSIHOTERAPIJSKE EDUKACIJE


Od ulaska u psihoterapijsku edukaciju pa do formalnog završetka psihoterapijske edukacije i dobivanja ovlaštenja za obavljanje djelatnosti psihoterapije polaznici edukacije predstavljaju se isključivo kao edukant/edukantica psihoterapije.

Edukant je kontinuirano posvećen svom osobnom i profesionalnom razvoju. U komunikaciji s kolegama, edukatorima, terapeutom, supervizorom i osobama iz javnosti, dužan je očuvati dostojanstvo drugih te prema svima postupati s poštovanjem, uvijek svjestan svoje uloge edukanta. Edukant treba biti aktivno angažiran u razvoju unutar grupe,  s posebnim naglaskom na svijest o predrasudama i poštivanju tuđeg integriteta. Kontinuirano unapređuje svoje kulturno obrazovanje i samosvijest u pogledu na predrasude te mora postati svjestan vlastitih „tamnih strana“, priznati ih i usmjeriti se  tijekom svog razvoja na njihovu proradu kako bi spriječio njihov neželjen utjecaj na buduću psihoterapijsku praksu. 

Praktični rad edukanta s klijentima mora biti kontinuirano pod supervizijom kako bi se osiguralo da djeluje u skladu s najboljim interesima klijenata te u skladu s etičkim standardima i profesionalnim smjernicama.

Edukanti su obavezni svladati cjelokupni sadržaj kurikuluma i pridržavati se sljedećih pravila i uvjeta: 

  • redovita prisutnost na svim predviđenim aktivnostima

  • pravovremeno i redovito plaćanje troškova edukacije

  • obavezna individualna osobna terapija

  • sudjelovanje na superviziji

  • aktivno i konstruktivno sudjelovanje u grupnom radu

  • pridržavanje Etičkog kodeksa edukacijskog centra

  • kao i pridržavanje  svih ostalih pravila i uvjeta propisanih kurikulumom.

Edukant koji ne poštuje pravila i uvjete definirane kurikulumom edukacije može biti suspendiran ili isključen iz edukacije. Upisom u edukaciju, edukant potvrđuje da prihvaća i slaže se s pravilima kurikuluma i Etičkog kodeksa edukacijskog centra. Tijekom svog rada, edukant je obavezan pridržavati se načela Etičkog kodeksa, a u slučaju nejasnoća ili dvojbi, konzultirati se s edukatorom.

KRITERIJI ZA ZAVRŠETAK EDUKACIJE

Edukacija završava obranom diplomskog rada i završnim usmenim ispitom. Nakon obrane rad se u elektronskom obliku pohranjuje u repozitorij završnih radova koji je dostupan svim polaznicima edukacije. Nakon završetka edukacije i ispunjavanje svih propisanih uvjeta, VIKTOR FRANKL CENTAR izdaje edukantu diplomu logoterapeuta i potvrdu o završenom edukacijskom programu sukladno Pravilniku o postupku upisa u imenike, upisnike i evidencije, sadržaju i načinu vođenja imenika, upisnika i evidencija. S obzirom da je VIKTOR FRANKL CENTAR ovlašteni edukacijski centar priznat od Hrvatske komore psihoterapeuta, prema čl. 6 Zakona o djelatnosti psihoterapije (NN 18/22) polaznik može na temelju potvrde o završenom edukacijskom programu zatražiti od Komore da mu se prizna pravo na obavljanje djelatnosti psihoterapije (ako zadovoljava i ostale uvjete propisane istim člankom). 

Uvjeti za stjecanje diplome o završenoj psihoterapijskoj edukaciji iz LT/EA:

  • odslušana sva teorijska predavanja i prisutnost na svim vježbama ukupnog trajanja 985 sati

  • minimalno 400 sati praktičnog usavršavanja u psihoterapijskom pravcu LT/EA, provedeno kroz najmanje dvije godine u pomagajućim udrugama, psihosocijalnim i/ili zdravstvenim institucijama ili ekvivalentno praktično iskustvo tijekom edukacije

  • najmanje 150 sati supervizije

  • minimalno 250 sati osobnog psihoterapijskog iskustva, od čega 60 sati individualne osobne terapije, 100 sati vođene autobiografije i 90 sati osobnog rada u grupi i grupnog procesa tijekom četiri i pol godine edukacije

  • predanih pet seminarskih radova

  • predanih pet eseja o osobnom razvojnom profilu

  • položen pisani i usmeni ispit nakon svakog semestra teorijske izobrazbe u ciklusu I.

  • pozitivna ocjena diplomskog rada prema smjernicama edukacijskog centra

  • položen završni usmeni ispit pred tročlanim stručnim povjerenstvom.

 

Nakon završetka edukacije, polaznici su obvezni pridržavati se etičkog kodeksa i važećih propisa Republike Hrvatske. ​

PLAĆANJE EDUKACIJE (ŠKOLARINA) 

Školarina za Ciklus I. (ukupno 5 semestra) iznosi:

  • za prvu edukacijsku godinu (1. i 2. semestar) 2.200 EUR uz mogućnost plaćanja u 10 rata (pri čemu se svaka rata u iznosu od 220 EUR podmiruje prije početka svakog edukacijskog vikenda), a uključuje:

        - 8 edukacijskih vikenda (od petka do subote)

        - 2 logoterapijska intenziva (od petka do nedjelje)

        - indeks

        - radni materijal

  • za drugu edukacijsku godinu (3., 4. i 5. semestar) 3.300 EUR, uz mogućnost plaćanja u 15 rata (pri čemu se svaka rata u iznosu od 220 EUR podmiruje prije početka svakog edukacijskog vikenda), a uključuje:

        - 12 edukacijskih vikenda (od petka do subote)

        - 3 logoterapijska intenziva (od petka do nedjelje)

        - radni materijal

Školarina za Ciklus II. (ukupno 4 semestra) iznosi:

  • za treću edukacijsku godinu (6. i 7. semestar) 2.500 EUR, uz mogućnost plaćanja u 10 rata (svaka rata u iznosu od 250 EUR), a uključuje:

       -  4 grupnih supervizija

       - 10 grupnih susreta vođene autobiografije

       - 1 logoterapijski supervizijski intenziv

       - radni materijal

  • za četvrtu edukacijsku godinu (8. i 9. semestar) 2.500 EUR, uz mogućnost plaćanja u 10 rata (pri čemu se svaka rata u iznosu od 250 EUR podmiruje prije početka svakog susreta), a uključuje:

        - 9 grupnih supervizija

       - 1 logoterapijski supervizijski intenziv

       - radni materijal

Školarina ne uključuje troškove smještaja i hrane tijekom edukacije, individualnu osobnu psihoterapiju, individualnu superviziju, mentorstvo i obranu diplomskoga rada, troškove stručne literature.

UPISI U TIJEKU

Ispunjavanje formulara za upis prvi je korak prijemnog postupka za upis polaznika na psihoterapijsku edukaciju iz LT/EA za akademsku godinu 2024./2025.

Kako biste uspješno izvršili prijavu, slijedite upute u formularu za upis.

 Termini za intervju:
     25.10.2024.
     26.10.2024.
bottom of page